Sekretariatsleder til Fri af Misbrug

er du vores nye souschef?

Sekretariatsleder til Fri af Misbrug

Vil du være med til at sikre børn en tryg barndom? Er du en erfaren leder med et skarpt blik for økonomi og styring? Så er du måske den sekretariatsleder, vi søger!

Om os

Fri af Misbrug er en social non-profit forening, stiftet i 2018 af socialrådgiver og direktør Anne-Camilla Nielskov. Vi er en mindre organisation med store ambitioner. Foreningens overordnede mission er at forbedre opvækstvilkårene for børn i familier med stof- og alkoholproblematikker. Vi driver derfor Fri af Misbrug Familierådgivning, som er en landsdækkende telefonisk rådgivning, der tilbyder gratis anonym rådgivning til børnefamilier, hvor en af de voksne har alkohol- eller stofproblemer. Vi taler både med afhængige og pårørende – mødre, fædre, partnere, bedsteforældre og andre voksne tæt på familien. Vi arbejder proaktivt med opsporing, tilbyder professionel rådgivning og samtaleforløb og bygger bro til offentlige støtte- og behandlingstilbud.

Vi er en forening i vækst, og vores sag opnår stigende politisk bevågenhed. Vi leder efter en sekretariatsleder, som kan hjælpe os til at tage næste skridt ved at sikre den daglige drift og udvikling i tæt samarbejde med direktøren. Samtidig er det vigtigt, at du er optaget af at skabe et godt arbejdsmiljø med høj trivsel i et lille team af dedikerede medarbejdere.

Som sekretariatsleder i en mindre forening vil du hurtigt skulle varetage opgaver på et selvstændigt niveau. Vi forventer ikke, at du mestrer alle opgaverne og har dyb indsigt i vores fagområde på forhånd. Det er til gengæld vigtigt, at du trives med et stort ansvar i opgaveløsningen og hurtigt kan sætte dig ind i de nye områder, som du fra dag ét får ansvar for.

Dine arbejdsopgaver

  • Ledelse af Fri af Misbrugs medarbejdere (pt. 7). Det faglige ansvar for vores familierådgivning ligger hos vores dygtige faglige leder, men du varetager personaleledelsen.
  • Proaktiv økonomistyring – i samarbejde med ekstern bogholder og revisor (herunder betaling af regninger, bank, budget, regnskab, udarbejde løbende økonomirapportering m.m.)
  • Administrativt ansvar ift. fondssamarbejder og -rapporteringer, materiale til bestyrelsesmøder o. lign.
  • HR-opgaver (herunder sygemeldinger, tidsregistrering, ferie, refusion, rekruttering, kontrakter, løn i samarbejde med ekstern bogholder m.m.).
  • Projektledelse blandt andet af fondsstøttede udviklingsprojekter og projekter om opsporing eller kommunikation.
  • Dataindsamling, analyse og formidling af foreningens opsporings- og rådgivningsdata.
  • Fundraising ifm. puljer og fondsansøgninger mv.
  • Understøtte direktøren med det hun har brug for støtte til fx i forbindelse med eksterne samarbejder og fortalerarbejde.

Vi forestiller os, at:

  • Du har en relevant akademisk uddannelse og gerne en lederuddannelse.
  • Du har erfaring med ledelse fra en civilsamfundsorganisation eller anden relevant branche.
  • Du er stærk til administration og økonomi, har analytisk sans og gode projektledelseskompetencer.
  • Du har en skarp pen og kan formulere dig klart på dansk.
  • Du arbejder struktureret og selvstændigt og forstår at inddrage direktøren, når det er relevant.
  • Du har forståelse for vilkårene i en lille social forening, samt en god organisatorisk og politisk forståelse.
  • Du spreder god energi i hverdagen, er empatisk og har gode samarbejdskompetencer, samt lyst til omsorgsfuldt at lede en divers gruppe af medarbejdere.

Vi kan tilbyde

Spændende og alsidige opgaver i en lille dynamisk forening, som på nuværende tidspunkt tæller en direktør, tre kommunikationsmedarbejdere på deltid, praktikanter, samt to rådgivere, hvoraf den ene har den faglige ledelse af rådgivningen. Dertil kommer en række frivillige, herunder en bestyrelse bestående af engagerede personer fra både det offentlige og private erhvervsliv.

Du får mulighed for at anvende og udvikle dine faglige kompetencer. Hos os er der ikke langt fra tanke til handling!

Vores kontor ligger i en charmerende gammel bygning i indre København med grøn udsigt til Kongens Have, og selvom vi arbejder for en alvorlig sag, er stemningen uhøjtidelig, varm og hyggelig. Stillingen er på 37 timer ugentligt, med fleksible mødetider, fast hjemmearbejdsdag om fredagen og betalt fridag på din fødselsdag.

Ansøgning

Send din ansøgning til os senest torsdag d. 7. november 2024 kl. 12:00 til job@friafmisbrug.dk med emnet “Ansøgning sekretariatsleder”. Vi forventer at invitere til 1. og 2. samtaler i uge 47 og 48.

Du kan læse mere på friafmisbrug.dk, samt på vores LinkedIn, Facebook og Instagram profil. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør Anne-Camilla Nielskov på ac@friafmisbrug.dk eller 29 80 50 54.

Vi glæder os til at høre fra dig.